8 Şubat 2017 Çarşamba

1 günlük sıvı detoks maceram

Merhabalar,

2017 yılına girmeden önce, Aralık ayının son günlerinde, ödem atma amacıyla bir detoks maceram olmuştu. Ben yaptıktan sonra birçok kişi de cesaretini topladı ve bu detoksu denedi :) Sonuç mu ödemlere güle güle dedik.

Bu sıvı detoksta kullandığım sebze meyve karışımlarını kendim hazırlamak istedim. Aslında hazır çok güvenilir markalar var. Ama ilk detoks macerama emek vermek istedim ve kendim hazırladım.

Önce tabi birçok sıvı detoks markasının karışımlarını inceledim, kendi damak zevkime göre karışımlar yapmaya çalıştım. Aslında hepsi güzel oldu, ama bir tanesi var, o çok kötü oldu çok zor içtim :)

İlk tüm meyve ve sebzeleri rahatlıkla bulabildiğim Metro Marketten alışverişimi yaptım. Malzemeleri biraz bol bol almışım, ortalama 40 - 50 tl arası bir şey tutmuştu diye hatırlıyorum. O malzemelerin yarısı kaldı diyebilirim:)



Detoks sularımın hepsini bir gece önceden hazırladım. akşam biraz geç başladığım için ve uykum geldiği için hiç ara vermeden üst üste yaptım. o yüzden son suyu hazırlarken makineden duman çıktı :( siz ara vererek makineyi dinlendirerek deneyin lütfen.

Katı meyve sıkacağı ile hazırladım. Kullanıdığım makinenin markası Arçelik. Karışımlara ekstra su eklemedim.


Bütün suları 0.5 litre olacak şekilde hazırladım. sadece yeşil suyu 1 litre hazırladım, çünkü onu 2 öğün tükettim.

Gün içinde 2-2,5 litre su içtim. 2 bardak yeşil çay içtim.

O gün ofis günümdü, hepsini yanıma aldım. size tavsiyem dışarıda çok vakit geçireceğiniz bir gün denemeyin, çünkü devamlı tuvalet ihtiyacınız oluyor, zor zamanlar atlatabilirsiniz :)



O sabah her zamanki gibi 1 bardak suyumla güne başladım.

Sonrasında 0,5 litre yeşil suyla detoksuma başladım(kahvaltı)



1 litre yeşil su için gerekli malzemeler  :

2 adet elma
Yarım limon
1 -2 cm büyüklüğünde taze zencefil
1 demet maydonoz
1 adet göbek salata
2 adet salatalık
300-400 gram ıspanak

Burada hatırlatmak istediğim bir şey var, ıspanakları çok çok iyi yıkayın lütfen.

2 saat sonra sarı suyla devam ettim. (ara öğün)



0,5 litre sarı su için gerekli malzemeler:

1 tane ananas
3 mandalina
1-2 cmbüyüklüğünde taze zencefil
Birkaç yaprak nane

2 saat sonra kırmızı suyla devam ettim (öğlen yemeği),kırmızı suyu çok zor içtim, hayattan nefret ettim diyebilirim, ama içtim, pancar beni zorladı :) siz pancarı azaltıp, havuç miktarını arttırabilirsiniz.



0,5 litre kırmızı detoks suyu için gerekli malzemeler :

1,5 adet pancar
1 adet elma
1 adet havuç
1 limon
1-2 cm büyüklüğünde taze zencefil

2 saat sonra pembe suyla devam ettim. (ara öğün)


0,5 litre pembe detoks suyu için gerekli malzemeler:
1,5 adet nar,
1 elma,
3 havuç

1 saat sonra Taksim'e gidecektim, trafik olur fenalaşırım korkusuyla 1 adet hurma, 3-4 çiğ badem yedim.



2 saat sonra son kalan 0,5 lt yeşil suyumu içerek detoksumu bitirdim (akşam yemeği)



Son yeşil detoks suyumu bizim krep ve pankek arabasında içtim. Nutellalar içinde :) hatta birisi geçerken elimde yeşil suyu görüp geri döndü ve gerçekten onu içebiliyor musun zorlama bence kendini dedi :) yoo gayet güzel desem de kendine bir krep yap ye boşver onu dedi ama umursamadım :)



Gün boyunca arada 2 adet yeşil çay içtim. ve öğün aralarında su içtim.


Ertesi gün uyandığımda tartıda -800 gram gördüm. Atmak istediğim ödemi atmıştım. Kendimi daha canlı hissettim, kışın verdiği yorgunluğu biraz olsun üzerimden atmıştım. Sonrasında sağlıklı beslenmeye devam ettiğim için -800 gramı tekrar geri almadım. Birçok takipçim ve arkadaşlarım detoksu denedi, onlar da çok güzel sonuçlar aldı. Bu tarz detoksları ayda 1 kere ya da 2 ayda 1 kere yapmak gerek diye düşünüyorum. Amacımız kilo vermek değil vücudu arındırmak olsun, 1 günlük yapılan bir detokstan mucize beklemeyelim. Kilo vermek amacıyla üst üste değişik detokslar uygulayıp sağlığınızla oynamayın lütfen. Kilo vermeniz durduğunda da vücudu şaşırtmak için bu detoksu uygulayabilirsiniz.

Benim herhangi bir sağlık problemim olmadığı için doktora danışmadan uyguladım. Fakat şeker, tansiyon vs rahatsızlıkları olan lütfen doktoruna danışsın. Gün içerisinde baş ağrısı olabilir, bana olmadı ama yaşayan arkadaşlar oldu.

Sevgiler.


















10 yorum:

  1. Tebrik ederim ,blogun gayet güzel görünüyor ve verdiğin tarifler gayet aydinlatici <3 start_fit_86 �� xx

    YanıtlaSil
  2. Blogda başarılar dilerim tarif ve önerileri bekliyorum sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Bu tür detokslari hazırlamak için katı meyve sıkacağı falan mı kullanmak gerekiyor? Tam olarak ne tür bir makine bu acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, onun resmini eklemeyi unutmuşum. yazıyı güncelledim. resmini ve markasını ekledim.

      Sil
  4. Sevgili gurme, su içmeyi seninle öğrendim ve bütün organlarım artık bayram ediyor. İyiki varsın. Günlük rutinimde seni görmeden paylaştıklarına bakmadan edemiyorum. 19 ekimden bu yana spor ve su içmeyle 9 kg gitti. Çok mutluyum. Motivasyonu kaybettirmiyorsun. Şimdi blogu da öğrendim. Sıkı takipteyim. Mutlu günler, sağlıcakla kalman dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzelyorumunuz için çok teşekkür ederim. ve aldığınız sonuçlara çok sevindim. size de mutlu sağlıklı günler.

      Sil
  5. Önceden haIrlanan suların vitamini kalmzz ama nasıl olacak

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar Şuanda mandalina nasil bulurum acaba bende detoks yapmak istiyorum gurmediyet yardimci olurmusunuz

    YanıtlaSil
  7. Sevgiler ramazanla birlikte bir aylık detoksa giricem bende 2ayda bir tekrarlıyorum zaten detoksunuza kereviz sapını mutlaka ekleyin çok faydalı bir ödem söktürücü kendisi ben yeşili brokoli ile yapıyorum ama mevsiminde tabi şimdi kara lahana kullanacağım aristonun katı meyve sıkacağını kullanıyorum bende ve camm şişeee kullanın Bugün gördüm instagramda sizi yulaf lapası tariflerinize bakmak için girdim bloğunuza da çok tatlı ve azimlisiniz sevgiler ❣��

    YanıtlaSil
  8. katı bir öğünle destekleyip yapabilirim yoksa sadece sıvı çok başımı ağrıtmıştı benim..

    YanıtlaSil